Pimp din pakke

Tags:

Har du overvejet, hvor meget det betyder, at dine kunder får en god oplevelse, når du sender en pakke til dem? Læs med her, find ud af hvorfor det har stor betydning og få vores tips til at gøre noget ekstra ud af din forsendelse.

I løbet af det sidste årti er antallet af webbutikker eksploderet, og der er efterhånden ingen grænser for, hvad man kan købe, mens man sidder i pyjamas søndag morgen med kaffen i den ene hånd og iPad’en i den anden. Det har danskerne taget til sig. Nye tal viser, at 89% af de 15-74 årige i dag handler på nettet, og at de danske forbrugere brugte mere end 100 mia. kr. på online shopping i 2016.

Men det store udbud af webbutikker har skærpet konkurrencen, og det er derfor ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at handle online. Forbrugerne forventer en ekstraordinær god service og sågar en god og overraskende oplevelse, hvis de skal blive ved med at handle i din webbutik.

Overrask dine kunder positivt

Selvom det selvfølgelig er varerne i pakken, der i sidste ende tæller, så spiller indpakningen og de små overraskelser også en betydelig rolle. Det er nemlig med indpakningen og de små overraskelser, at du har mulighed for at adskille dig fra dine konkurrenter og give dine kunder en god oplevelse, som de vil huske.

Når kunderne får mere end de forventer, deler de oplevelsen i deres netværk f.eks. via mund-til-mund metoden, på sociale medier eller på Trustpilot. Og selvom det måske ikke er den hurtigste form for markedsføring, så er det en af de absolut bedste.

Gode råd om pakkefyld og strøartikler

  • Pakkefyld: selvom det ”bare” er fyld, så sender indpakningen af din forsendelse et klart signal om din virksomhed til dine kunder. Lige meget om man bestiller en støvsuger eller et par nye bukser, så giver det ikke en specielt god købsoplevelse at modtage sine ting i en alt for stor papkasse fyldt ud med gamle aviser eller noget andet tilfældigt. Tænk derfor over hvad du stopper i kassen med kundens varer, og vælg det pakkefyld der egner sig bedst til dine forsendelser. Du kan endda overveje at få specialfremstillet dit pakkefyld, så det stemmer overens med din grafiske identitet.
  • Strøartikler: det virker måske ikke som noget særligt men en måde at gøre noget ekstra ud af en forsendelse er at vedlægge en lille strøartikel med kundens ordre. Det kunne f.eks. være en kuglepen, en blok, et indkøbsnet eller en lille pose slik – selvfølgelig med påtrykt logo, så det skaber lidt reklame.
  • Overraskelser: hvis du for alvor vil overraske dine kunder, så kan du overveje at lægge en lille gave i deres pakke. Det kunne f.eks. være lidt lækker chokolade, som kunne passe til den kaffe, de har bestilt. Eller måske en prøve på en nyhed i dit sortiment. Det er kun fantasien, der sætter grænser, men alt det, der strækker sig ud over det obligatoriske ”lille stykke chokolade på hovedpuden”, vækker lysten til at sprede budskabet om din virksomhed og til at handle ved dig igen en anden gang.

Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *