Lomax vinder KONPA-prisen 2015

Tags:

Årets pris fra kontor- og papirbranchen, KONPA-prisen, går for anden gang til Lomax. Prisen gives officielt til Michael Lerche, adm. direktør i Lomax, som dog straks understreger, at prisen gælder hele holdet bag Lomax: ”Vi er et hold med en helt unik virksomhedskultur. Selvom den bliver uddelt til mig, så er det vigtigt for mig at fremhæve, at KONPA-prisen er til hele Lomax! ”

Fart på udviklingen

”Visioner og imponerende resultater med e-handel” og ”medarbejderne har under Michael Lerches ledelse skabt flotte resultater” er nogle af roserne fra branchen sammen med prisen.

Der er sket meget, siden Lomax startede som et lille katalogfirma i 1962 med et begrænset udvalg af kontorartikler. Ikke mindst tog udviklingen fart fra 2003, hvor Michael Lerche investerede i virksomheden. Lige siden har Lomax vækstet hvert år med gennemsnitligt 15 %, og er i dag Danmarks største online totalleverandør til virksomheder.

Ser kundernes behov

Kunderne kan vælge mellem mere end 27.000 varer i webshoppen og over 80 % af handlen sker på lomax.dk. Der er alt til kontor og lager på hylderne – fra kaffe og kuglepenne til kontormøbler og palleløftere.

Netop blikket for hvad kunderne vil have og det at tænke fremad er nogle af Michael Lerche og Lomax’ store styrker. At drive en webshop i dag kræver, at man hurtigt kan omstille sig i virksomheden og gribe de nye muligheder, som hele tiden popper op. Det stiller også krav til medarbejderne.

En modig kultur

”Det der virkelig gør en forskel, er vores kultur med meget engagerede medarbejdere. Og at det er en kultur, hvor der er plads til noget sjov og ballade”, siger Michael Lerche.

Når man vækster så meget, skal der arbejdes hårdt og målrettet. Kundeservicen er høj, for det skal være nemt for kunderne, og telefonerne skal svares inden for 7 sekunder. Men der skal også være rum til at slippe kreativiteten løs, fordi det betyder meget for engagementet. Hvert år har Lomax f.eks. 4 kampagner, hvor medarbejderne giver den gas med spøjse udklædninger og konkurrencer om bedste udsmykning af den afdeling, man arbejder i. Gode fælles oplevelser, der er med til at give en stærk kultur. Se mere om kulturen i Lomax i indlægget Hvad rimer på grin?

”Vi er både meget stolte og meget taknemmelige over at få prisen”, siger Michael Lerche. ”Jeg vil gerne takke vores kunder, for det er i høj grad de ønsker og krav, som hele tiden kommer fra vores kunder, der tvinger os til – på den gode måde – at være lette på fødderne og blive endnu bedre”.

Lomax vandt også KONPA-prisen i 2011.

 

Relaterede indlæg


Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *