Kontorfitness med nemme øvelser: Sideløft

Tags:

Kontorfitness med Lomax. Få inspiration til øvelser, du nemt kan lave siddende eller stående på kontoret, når du har en pause. Du kan evt. lave en aftale med en eller flere kolleger, så I kan træne sammen og være fælles om at huske at tænke på ergonomien i hverdagen.

Her er øvelsen “Sideløft”, der træner især skuldermuskler og er rigtig god, når du har stillesiddende arbejde. Øvelsen kan være med til at styrke dine muskler. Husk altid at lytte til krop. Det må aldrig gøre ondt at udføre en øvelse. Find inspiration til andre øvelser med elastik her.

Træn sikkert

  • Lav altid øvelserne i langsomt og jævnt tempo
  • Undgå pludselige bevægelser
  • Hold små pauser mellem de forskellige øvelser

Tip: Rejs dig gerne op og ryst dine arme, når du har udført øvelsen.

Bliv ikke forskrækket, hvis dine muskler bliver ømme i starten. Mærk altid efter, om træningen er god for din krop.

Øvelserne til Kontorfitness og Træn med Lomax er alle udvalgt og anbefalet i samarbejde med fysioterapeut Maiken Gjerløv fra fysioterapeutisk klinik Protreatment.

Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *