Kontorfitness med nemme øvelser: Pil og bue

Tags:

Kontorfitness med Lomax er en serie med træningsøvelser. Her kan du få inspiration til øvelser med en træningselastik, du nemt kan lave siddende eller stående på kontoret, når du har en pause. Vi kan anbefale, at du evt. laver en aftale med en eller flere kolleger, så I kan træne sammen og være fælles om at huske at tænke på ergonomien i hverdagen.

Her er øvelsen “Bue og pil”, der træner især den øvre ryg og nakken. Især god, når du har stillesiddende arbejde. Øvelsen kan være med til at styrke dine muskler. Men husk altid at lytte til krop – det må aldrig gøre ondt at udføre en øvelse.

Træn sikkert

  • Lav altid øvelserne i langsomt og jævnt tempo
  • Undgå pludselige bevægelser
  • Hold små pauser mellem forskellige øvelser

Tip: Ryst gerne dine arme, når du har udført øvelsen.

Bliv ikke forskrækket, hvis dine muskler bliver ømme i starten. Mærk altid efter, om træningen er god for din krop.

Øvelserne til Kontorfitness og Træn med Lomax er alle udvalgt og anbefalet i samarbejde med fysioterapeut Maiken Gjerløv fra fysioterapeutisk klinik Protreatment.

Relaterede indlæg


Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *