Fra 82 kroner til 82 % nethandel – Lomax´utrolige forvandling

Tags:

Allerførste ordre var på 82 kroner og 49 øre. Det var i august 1962, hvor det hele startede. Siden da har det udviklet sig eksplosivt. Lomax’ over halvtredsårige historie er speciel: En forvandling fra et lille katalogfirma til en stor digital webshop.

Dengang havde Lomax kun nogle få kontorprodukter som højtrykssvejsede ringbind, plastlommer og specialprodukter, fremstillet af virksomheden selv. Indtil en brand raserede det hele i 1971 og ødelagde produktionsmaskinerne.

Nyt koncept

Aage Risgaard var erhvervsmanden bag Lomax, som skulle vise sig at få afgørende betydning for Lomax’ succes i dag. Da virksomheden skulle genopbygges efter branden, besluttede Risgaard nemlig at ændre konceptet.

Produktionen blev skrottet, og Lomax blev en fuldblods handelsvirksomhed. Risgaard stod i spidsen for Lomax i over tyve år, frem til 1983.

82 % handel over nettet

Senere var det andre maskiner, der rykkede ind: PC’erne. Fra 2003 har Michael Lerche været direktør og udviklet Lomax til en online handelssucces. Lomax har slået sit navn fast inden for B2B nethandlen og har formået at vækste med gennemsnitligt 15 % hvert år. Flere og flere kunder handler over nettet, og hele 82 % af salget sker i dag på lomax.dk.

Det hele med få klik

Styrken har været at følge med tiden og den teknologiske udvikling. At gøre det nemt for kunderne og tilbyde de varer, der matcher behovet. Ideen er enkel; man kan handle det hele ét og samme sted til virksomheden. 100 % i tråd med sloganet Lomax – det var nemt.

 

Lomax opnåede bronze ved e-handelsprisen 2016 og blev dermed kåret som 3. bedste B2B e-handelsvirksomhed.

Læs også:

Lomax er Guldmagervirksomhed 2015

 

Relaterede indlæg


Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *