Brug dit hæve-sænke-bord

Tags:

Hvis du får ondt i ryggen, når du sidder ved pc’en, kan det skyldes flere ting. I virkeligheden er din krop slet ikke bygget til at sidde på en kontorstol ved et bord. Derfor gælder det om at have udstyret i orden. Og det gælder om, at du bevæger dig og skifter arbejdsstillinger. Her er hæve-sænke-bordet et must. Med det kan du gøre noget godt for din krop.

Sid ordentligt eller rettere: stå ordentligt ved dit hæve-sænke-bord

Brug det! Kom ind i en god vane og kør dit bord op og ned mange gange i løbet af dagen – du skal helst op at stå mindst én gang i timen. Men stå rigtigt, så du ikke belaster dine knæ, hofter, ryg og nakke unødigt.

3 gode tips:

1) Stå med vægten fordelt lige på dine ben. Hvis du fx bøjer/hænger på det ene ben, belaster du kroppen skævt hele vejen op i dine skuldre og nakke

2) Ret ryggen og lad dine underarme hvile på bordet. Slap af i skuldrene, så de er helt nede. Her skal du typisk sænke bordet, så det passer

3) Hvis du sidder ned, så hæv bordet, inden du går til pause. Hæv det igen, inden du går hjem

(med inspiration fra I Form)

Bonustips:

  • Bevæg dig, når du taler i telefon. Gå væk fra bord og stol.
  • Sæt din skraldespand et stykke væk fra bordet.

Lomax har over 130 forskellige hæve-sænke-borde i elegant design. Store og små. Med bordplader i mange former, farver og materialer. Med eller uden centerbue, lavet i bøg, ask, melamin, MDF. Med søjlefod eller flere ben.

Relaterede indlæg


25. november 2014

Bidt af en gal mus

1. februar 2015

Hold dig på måtten

Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *