55 år med “det var nemt” – Lomax fejrer fødselsdag

Tags:

Allerførste ordre var på 82 kr. og 49 øre. Det var i 1962, hvor det hele startede. Siden da har det udviklet sig eksplosivt! Lomax er gået fra at være en gammeldags katalogvirksomhed til en af Danmarks største e-handelsvirksomheder inden for kontorforsyning. I dag har webshoppen alt til kontor og lager – og tæt på 30.000 varer i på hylderne.

”Lomax fik den første hjemmeside i 1999. Det var dengang, vi ringede ud til kunderne og gav dem et password for at de kunne handle hos Lomax på nettet! Der er sket en hel del siden”, konstaterer direktør Kenneth Borup med et smil. Det må man sige. Alene de seneste fjorten år har virksomheden vækstet med over 500 %. Men hvad er ”hemmeligheden” bag Lomax’ succes?

Kundebrillerne på

Det meste sker online, faktisk sker næsten 85 % af salget nu over nettet, og Lomax har været med fra de første hjemmesider kom på nettet.

”Selvfølgelig er det vigtigt at følge med alt det digitale, men det er ikke hele forklaringen”, forklarer Kenneth Borup og fremhæver især to ting:

”Vi ser det altid fra kundernes side – og vi spørger dem også tit om deres mening – fordi vi gerne vil have, at kunderne husker følelsen af, det var rigtig nemt at handle her”.

Det næste er engagerede medarbejdere i en helt speciel virksomhedskultur – som udadtil gør, at kunderne oplever en god service fra imødekommende medarbejdere”.

Populært gavekoncept siden 2004

Med til historien hører også, at kunderne har været glade for både Lomax’ gavekoncept og KvartalsBonus.

”Gaverne til virksomhederne er meget populære. Det samme er Lomax’ KvartalsBonus, hvor vi sidste år kunne fejre, at vi over de seneste ti år har udbetalt ikke mindre end 100 millioner kroner i bonus til kunderne. Nogle gange lægger vi også en overraskelsesgave i forsendelserne, når de bliver pakket til kunderne.

En overraskelse med ekstra opmærksomhed – sammen med en attraktiv bonusordning – er med til at give følelsen af en god kundeoplevelse”.

Endnu mere onlinehandel og kundefokus

Gennem årene har fokus været på at blive ved med at trimme webshoppen, hvilket har resulteret i, at lomax.dk har vundet brancheprisen for 3 år i træk for bedste brugervenlige shop. De næste år vil Lomax styrke onlinehandlen, blandt andet ved at gøre lomax.dk endnu bedre med nye attraktive tilbud for kunderne. Lomax vil også fremover udvide sortimentet og være totalleverandør, som betyder, at kunderne kan spare tid ved at samle alle indkøbene et sted, nemlig på lomax.dk.

Se også: Guldmagervirksomhed igen – blandt de 50 bedste

 

Ren nostalgi: Forsider på Lomax-kataloger gennem tiden (fra 1972, 1982 og 2012)

Tag en tur med ned ad memory lane:

Relaterede indlæg


Skriv en kommentar


Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *